Skip to main content

Van links naar rechts: dr. Alexander W. Wehr, President en CEO BMW Group Belux, Olya Fedorova, Marketing & Relations Director A&M Group en Ewoud Van Der Heyden, Marketing Director BMW Group Belux.

Hasselt, 20 oktober 2023 – Gisterenavond presenteerde de Limburgse A&M Group, in aanwezigheid van de President en CEO van de BMW Group BeLux, Dr. Alexander W. Wehr de gloednieuwe BMW 5 reeks berline.

Tijdens een spectaculair evenement, in het historische en industriële kader van  de voormalige steenkoolmijn in Beringen, konden de aanwezigen voor de allereerste keer kennismaken met deze limousine. De Turbien in Beringen was de perfecte symbolische setting voor de onthulling van deze baanbrekende wagen binnen het premium autosegment. Met deze lancering vierde A&M Group zowel de nostalgie van het Limburgse verleden als de innovatie van de toekomst, waarbij de nieuwe BMW 5 Reeks Berline schitterde als een vooruitstrevende krachtpatser in de wereld van de automobiliteit.

De nieuwe BMW 5 Reeks Berline betekent een ware revolutie in de wereld van premium businessberlines. Met een focus op vernieuwing en innovatie, introduceert BMW deze opwindende nieuwe editie van de populairste businessberline ter wereld. Alexander W. Wehr, President en CEO BMW Group Belux, heeft er alle vertrouwen in dat BMW hun sterkte positie in de premium automarkt zal weten te behouden dankzij het vertrouwen in het merk BMW, de producten en de technologie, maar tevens dankzij hun businesspartners en dealers zoals A&M Group.

“A&M heeft niet alleen een sterk en groot dealernetwork, maar het is tevens voor ons als BMW Group Belux een strategische partner. Dit gecombineerd met onze sterke product line-up en de ‘power of choice’ waarbij onze consumenten kunnen kiezen uit de 3 aandrijvingstypes (verbrandingsmotor, hybrid en full-electric) biedt ons het vertrouwen dat wij een stevige ruggegraat hebben om onze sterke positie binnen de markt te blijven behouden.”

Deze nieuwe BMW 5 reeks wordt vandaag wereldwijd gelanceerd en maakt vooral indruk met zijn volledig elektrische aandrijving, een primeur voor dit segment van de automobielsector. Naast de elektrische variant zal de nieuwe modelgeneratie, de achtste ondertussen, ook beschikbaar zijn met plug-in-hybridesystemen en uiterst efficiënte benzine- en dieselmotoren met Mild Hybrid-technologie. Deze innovaties laten zien dat BMW zich blijft inzetten voor duurzame premiummobiliteit.

Met een dynamisch en elegant ontwerp, is de nieuwe 5 Reeks Berline een blikvanger die je vanaf vandaag ook in alle BMW A&M Group concessies met eigen ogen kan gaan ontdekken. De nieuwe interpretatie van de dubbele koplampen en de BMW nieren geven hem een moderne uitstraling, en de optionele BMW Iconic Glow contourverlichting zorgt voor een opvallend detail. Het interieur biedt een overvloed aan ruimte, hoogwaardige materialen en geavanceerde digitale functies.

Wat deze editie van de BMW 5 Reeks nog opmerkelijker maakt, is de volledig vegan interieurconfiguratie, een primeur voor BMW. De volledig elektrische BMW i5 M60 xDrive levert indrukwekkende prestaties en een elektrisch bereik dat varieert van 455 tot 516 kilometer, terwijl de BMW i5 eDrive40 ook indrukwekkende specificaties biedt, met een bereik van 477 tot 582 kilometer.

Het opladen van de BMW i5 is snel en efficiënt, dankzij de innovatieve eCharging-oplossingen van BMW Charging. De auto kan worden opgeladen met zowel wisselstroom als gelijkstroom, en er is zelfs een “Multi Contract”-optie waarmee klanten Plug & Charge-contracten van verschillende aanbieders kunnen opslaan.

De nieuwe BMW 5 Reeks Berline belooft een nieuw tijdperk van premium mobiliteit in te luiden. Deze innovatieve en elektrische businessberline zet BMW opnieuw in de schijnwerpers als pionier op het gebied van duurzame en innovatieve mobiliteit. Dr. Alexander W. Wehr heeft er alle vertrouwen in dat dankzij de openheid en interesse van de Belgische consumenten in duurzame mobiliteit, BMW alle potentieel blijft behouden in de toekomst.

“Door het samenbrengen van aspiritionele merken, aantrekkelijke producten uitgerust met de laatste technologiën, digitalisering, elektrificatie en circulariteit heb ik er alle vertrouwen in dat we dankzij onze sterk dealernetwork en ‘lokale helden’ zoals A&M Group, een mooie toekomst tegemoet gaan.”

 

– Einde persbericht –

Over A&M Group

Bij A&M Group vindt u heel wat wagens binnen de merken Volkswagen, Audi, SEAT, CUPRA, Škoda, Volkswagen Bedrijfsvoertuigen, BMW, MINI, Jaguar en Land Rover. Een verscheidenheid aan merken en modellen maar zoveel meer dan een sterk staaltje techniek en mechaniek. Ze bewegen ons ook emotioneel. Onze allereerste auto. Een gloednieuwe bedrijfs- of bestelwagen. De eerste gezinswagen mét kinderstoel … Ze kleuren onze herinneringen, vormen mijlpalen in ons leven. A&M Group is prestatiegericht. Professioneel. En mensgedreven. We kiezen resoluut voor een persoonlijke aanpak. Onze contacten zijn nooit zomaar vluchtige momenten. Ze maken deel uit van een mobiliteitsreis waarin we u maximaal ondersteunen. Waarin we met plezier de extra mile voor u afleggen. Dat is hoe wij bij A&M mobiliteit persoonlijk maken.

Contactpersonen voor de media:

Olya Fedorova

Marketing & Relations Director

+32 479 761 104

marketing@anmgroup.be

 

Davy Vandenreyt

Marketing projectmanager

+32 476 96 94 65

davy.vandenreyt@anmgroup.be